środa, 1 grudnia 2010

Ukochać Boga całym sercem

7.09-13.09.1937r.
Wglądnąwszy w życie moje, od jego zarania nic innego nie mogę w nim dostrzec prócz Niezgłębionej i Nieskończonej Miłości, którą Ten Najukochańszy Bóg okazywał mej małej nędznej duszy.
On mnie uprzedził miłością, powołując z nicości do bytu.
Zraniona Jego Boskim wejrzeniem, postanowiłam memu Ojcu Niebieskiemu oddać miłość za miłość, lecz tu nasunęła się trudność: w jaki sposób to uczynić? Z jednej strony Bóg, ta Wszechmoc Nieskończona, z drugiej- stworzenie małe, nędzne, słabe, lecz posiadające wolną wolę, rozum i serce, duszę nieśmiertelną.
W tej chwili przyszła orientacja.
Tak, mój Boże, Tyś mnie stworzył dla Siebie, więc ja muszę ukochać Ciebie, Ty moja Najdroższa Miłości.
Dałeś mi rozum, abym Cię nim poznawała, wolę, bym się do Ciebie przywiązała, bym przez to niepodzielnie była Twoją własnością, to serce małe, które ma jednak nigdy niezaspokojone aspiracje, które pragnie kochać i musi ukochać Ciebie, by mogło uspokoić i szczęścia zaznać.
Więc ukochać Boga całym sercem, duszą wolą-było i jest moim najwyższym pragnieniem.

(Rozalia Celakówna "Wyznania z przeżyć wewnętrznych" str.36-37)

1 komentarz:

  1. "...Wy zaś możecie świat obdarzać DOBREM nieograniczenie - jeśli tego zapragniecie. Ja Sam jestem gwarantem waszych nieograniczonych możliwości. Daję wam Moją Moc, kiedy pełnicie wole Moją, miłujecie bliźnich waszych i służycie im.

    Dlaczego więc, dzieci Moje, krępujecie swój wzrost duchowy?

    Dlaczego nie pragniecie nauki, poznania praw waszego prawdziwego rozwoju? Dlaczego poprzestajecie na życie ludzi upośledzonych, ograniczonych, uwarunkowanych przez otoczenie, obyczaje, przesądy, opinie waszych środowisk, dążenia i cele innych ludzi, które nie będą waszymi, jeśli ich przyjąć nie zechcecie? Dlaczego zadowalacie się byle czym, gdy kładę przed wami możliwości nieograniczone?...

    Odpowiedzcie Mi, dzieci, dlaczego tak mało pragniecie?..."

    (Anna "Pozwólcie ogarnąć się Miłości", "Michalineum", 2005, s. 82)

    OdpowiedzUsuń